Baru ni shortly one week after raya aidilfitri tersebar gambar pernikahan dan perkahwinan Ustaz Don kat internet. Sape tak kenal Ustaz Don ni kan.. He is a phenomenon in Malaysia just as Ustaz Azhar Idrus. Ibu pulak suka sangat tengok Ustaz Don.. Memula tengok dia kat TV Al-Hijrah rasa macam pelik tgk dia pakai celak tebal. Macam ada lagi ke lelaki zaman sekarang pakai celak tebal mcm ni? Orang tabligh je kan pakai macam ni...
Dari hari ke hari ibu suka tv Al-Hijrah ni.. It is an islamic tv channel. And ramai ex-UIA kerja kat channel tu macam Amin Idris, my senior. It also means ibu semakin kerap tertengok show Ustaz Don.. 30 Minit Ustaz Don. Kata orang tak kenal maka tak cinta kan.. tapi bila dah kenal terus jatuh cinta.... wahhhh gituuuuuuu..... Slowly ibu suka tengok cara ustaz Don ni.. can see he is so sincere and determine in his speech... sopan pun ada... bila dok ralit bercakap nak terangkan sesuatu dia akan cakap ustaz2. syeikh2... betulkan saya jika saya silap.. jika nak sentuh orang yg join show dia akan minta izin atau minta maaf and explain dia nak pegang kat mana dan kenapa. And one more thing, he looks very pious yet open-minded man, plus he is a good looking guy.
Bawah ni gambar perkahwinan ustaz Don dengan pasangannya Husna, a doctor to be. Sweet sangat tau gambar diorg.. suka tgk... She must be very lucky to have Ustaz Don Daniyal Don Biyajid as her husband. Hope she really appreciate it and him and take care of him very very well.
Tetiba lepas tgk gambar ni sebok lah nak cari gambar kahwin ibu dgn ayah dulu... uwaaaa... mana? Tak ada soft copy la... nak scan so bg nampak sweet gak kan mcm gambar wedding Ustaz Don Daniyal ni..Tapi scanner tak de la pulak....
05 September 2012
15 June 2012
Nak gi Jalan tapi Tak Dapat...
Mood sekarang sedih dan hiba.. sebab sejak menjak ni ibu rasa nak pergi jalan-jalan.. specifically nak pergi bercuti dan bersantai... sangat amat okey.. dah setahun lebih ayah tak bawak ibu dan zafran jalan-jalan. Setakat balik kampung tu bukan jalan-jalan.. tu aktiviti memerap kat rumah kampung. Ayah jer yang pergi berjalan sana sini. Pergi jalan-jalan shopping complex pun tak ada. kadang2 bila ada barang nak beli je baru ibu pergi Jusco sorang-sorang, amik barang yang nak then terus bayar dan balik.
Kali terakhir kami gi jalan-jalan masa gi Melaka bulan 4 tahun lepas. Tapi tahun ni... ishh... ishh... ayah tak ada bajet. Tahun lepas ayah masih gunakan kereta lama dia, wira. tp raya tahun lepas ayah dah upgrade kepada honda.. upgrade bermaksud tambah duit. Tukar keta tu pun sebab wira ayah dah banyak masalah. Setiap bulan ada je nak kena repair atau tukar. Tu yang ayah beli keta honda. Erm... masa memula ayah nak beli keta tu pun ibu ikut je la sebab tu keta ayah. Ayah yang pilih, ayah yang bayar monthly installment. Masa tu susah hati bila nak pergi mana-mana, nak balik kampung lagi la risau.. takut break down tengah jalan. Decision ayah tukar kereta tu memang tapat pada masa, cuma yg tak berapa tepat pemilihan kereta tu.. monthly kena bayar 1200... mahal la pada pendapat ibu. Ibu rasa membazir bayar kereta lebih dari seribu sebulan... sebab harga kereta tu makin turun, bukan makin naik.
Sebelum ni kos 2 biji keta ayah bayar seribu sebulan, tapi sekarang kos dua biji kereta 1500. Keta kenari ibu pun ayah yang bayar setiap bulan dari masa mula-mula beli. So duit untuk pergi bercuti dah tak masuk dalam bajet ayah lagi. Yg lain lain tu tentulah 700 untuk makan, 750 insurans, 300 susu dan pampers zafran. petrol dan tol pergi kerja pun dalam 700 gak sebulan. Sekali-sekala spent untuk beli baju, kasut dan tudung ibu.
Lagipun tahun ni dah enam bulan ibu tak kerja... suri rumah sepenuh masa. Jadi ibu tak ada bajet untuk pergi bercuti. Duit simpanan yang ada seprauh dah digunakan bayar duit muka keta honda ayah, separuh lagi ibu dah guna buat duit beli lauk dan barang dapur sepanjang tempoh enam bulan ni. Duit yg tinggal dalam bank ibu sekarang pun dah makin susut. jadi, ibu pun tak boleh nak berjimba-jimba dah.
Dari bulan tiga haritu ibu ada ajak ayah gi Cameron Highland... tapi bajet ayah tak ada... gaji ngam-mgam je untuk perbelanjaan rumah. Teringin pulak ibu nak pergi jalan Lost World of Tambun.... kalau ibu cakap pun tau dah jawapan ayah. Tahun ni anniversary kami ke 8, birthday Zafran ke 2 dan birthday ayah ibu jugak tak diraikan. Kata ayah lebih baik simpan duit untuk makan daripada pergi bercuti.
Mood: Sedih
Sebab: Tak dapat pergi bercuti
Punca: Bercuti tak ada dalam bajet 2012
18 April 2012
Zafran's Milestone
His language Development is very rapid.. At this age, Zafran can:
Some words he can pronounce are...
Ni pulak yang he can identify, understand, but don't know how to say/ pronounce:
Physical Development:
Cognitive development:
Social and emotional development:
- points to things or pictures when they are named
- knows names of familiar people and body parts (nose, eyes, ears, hand, rambut;hair, hand, leg, perut (stomach)
- says sentences with 2 to 4 words
- follows simple instructions
- repeats words he heard
- points to things in a book
Some words he can pronounce are...
- "apan or apai" - his own name
- "tenten" - lorry and van group
- "moto" - motor
- "car" - car
- "aapu" - lampu
- "tahh" - getah
- "aju" - baju
- "uuaar" - seluar
- "pess" - pampers
- "awel" - towel
- awer" - flower
- "bot" - bot
- "ayer" - air
- "koko" - biscuits. cracker
- "tutup" - tutup
- "kak" - bukak
- "kak" - tekak
- "kakak" - kakak
- "bouu" - ibu
- "nose" - nose
- "wahh" - wash
- "wangg" - buang
- "weitt" - duit
- "bom" - baring
- "duduk"- duduk
- "anyek" - naik
- "awah" - bawah
- "aatikk" - cantik
- "akit" - sakit
- "akot" - takut
- "jut" - terkejut
- "ngon" - bangun
- "akan" - makan
- "awan" - cawan
- "pii" - tepi
- "ti ti" - roti
- "aaminnn" vitamin
- "t.v.v" - tv
- "tepp" -cellatape group
- "uppah" - tumpah
- "atahh" - patah
- "chuss" - shoes
- "aapahh" sampah
- "abonn" - sabun
- "yak" - poo poo (berak)
- "aalan" - jalan
- "susu" - susu
Ni pulak yang he can identify, understand, but don't know how to say/ pronounce:
- aeroplane
- helicopter
- kitchen
- sink
- bottle
- table
- kipas/ fan
- sleep
- hanger
- kotak/ box
- mandi
- solat
Physical Development:
- can stack 3 and more blocks
- scribbling.. circle and stroke line
- jump with both feet on air for 1 second
- jump with 1 feet with support (hand hold to something)
- throw ball
- hold pencil between finger
- master in furniture climbing ( laju jer, ayah and ibu yg takut tgk)
Cognitive development:
- Finds things hidden
- Begins to sort shapes and colors
- Might use one hand more than the other
- Follows two-step instructions such as “Pick up your shoes and put them in the closet.”
- Names items in a picture book such as a cat, bird, or dog
Social and emotional development:
- Copies what other people do
- Gets excited when with other children... pandai tegur other children
- More independent.. nak mkn sendiri, tumpah habis laa
- Starts to shows defiant behavior (doing what he has been told not to).. bila ibu ayah ckp jangan buat, dia buat tak tahu je.. dia buat jugak.. grrrrrr
- beginning to include other children when playing, such as in chase games
- starts to show feel of shame
Zafran is 2 years!
Holla.....
Last week was Zafran 2nd birthday.. Initially, ibu did not plan for any celebration.. but ibu decided to bake a cake for him.. it was a last minute change. Sebab ibu kesian kat him.. Even he still small, don't understand the meaning of birthday, but he has the right to be appreciated, happy and fun on birthday. It was devil choc cake.. Recipe was taken from ana suzana's blog.. Looking at the pic, it looks soo mouth watering.. however once ibu done with the cake, it is not so tasty.. choc indulgence is more delicious. So, it is not among ibu's top choice of baking.
When it was about the time to serve the cake, ayah's sister came to our house. So, with 2 candles which ibu has kept for years.. balance masa beli cake long long time ago.. hehehe.. ibu light up the candle, sang happy birthday son to Zafran.. we clapped.. This is when the most funniest moment.. Zafran malu ok! After we clapped, we told him to blow candles, he shamed.. He tried to masuk bawah kerusi ok! Hahahah... ayah hold him, asked him to blow the candles.. Then, makan la kan... Ibu tak amik gambar pun.. segan kott sbb my sis in law was there, mcm over acting je pulak kalau ibu amik gambar.
Happy birthday sayang ibu... Ibu sayang Zafran.. love u so much..
Last week was Zafran 2nd birthday.. Initially, ibu did not plan for any celebration.. but ibu decided to bake a cake for him.. it was a last minute change. Sebab ibu kesian kat him.. Even he still small, don't understand the meaning of birthday, but he has the right to be appreciated, happy and fun on birthday. It was devil choc cake.. Recipe was taken from ana suzana's blog.. Looking at the pic, it looks soo mouth watering.. however once ibu done with the cake, it is not so tasty.. choc indulgence is more delicious. So, it is not among ibu's top choice of baking.
When it was about the time to serve the cake, ayah's sister came to our house. So, with 2 candles which ibu has kept for years.. balance masa beli cake long long time ago.. hehehe.. ibu light up the candle, sang happy birthday son to Zafran.. we clapped.. This is when the most funniest moment.. Zafran malu ok! After we clapped, we told him to blow candles, he shamed.. He tried to masuk bawah kerusi ok! Hahahah... ayah hold him, asked him to blow the candles.. Then, makan la kan... Ibu tak amik gambar pun.. segan kott sbb my sis in law was there, mcm over acting je pulak kalau ibu amik gambar.
Happy birthday sayang ibu... Ibu sayang Zafran.. love u so much..
28 February 2012
Step by Step Senaman Mudah di Rumah
Ni ibu jumpe masa duk mengugle pasa senaman di rumah.. very good. and very easy.. tak perlu exercise equipment apa-apa pun.. boleh sangat ibu nak buat.. di mana ada kemahuan, di situ ada jalan...
Buat mereka yang tidak biasa atau tidak pernah melakukan latihan beban, kenaikan otot tetapi turun berat dalam masa yang sama adalah perkara normal. Otot akan mudah ‘naik’ jika anda tidak biasa melakukan latihan beban kerana otot terkejut dengan situasi fizikal yang secara tiba-tiba menerima beban, lalu otak memberikan isyarat kepada badan supaya badan memerlukan lebih otot untuk menghadapi latihan beban yang sama di masa akan datang. Namun hal ini akan terhenti apabila badan berjaya menyesuaikan diri, ditambah pula dengan ambilan kalori yang dihadkan (untuk turun berat badan) sekaligus menyukarkan proses penambahan otot.
Jadi bagaimana rupanya rejim tu? Mari kita turuti satu persatu (harus dilakukan mengikut turutan).
1 – Stretching
Lakukan regangan otot terlebih dahulu, kerana kajian menunjukkan senaman regangan sebelum bersenam/bersukan mampu mengelak kecedaran sekurang-kurangnya 50%.
Lakukan regangan otot terlebih dahulu, kerana kajian menunjukkan senaman regangan sebelum bersenam/bersukan mampu mengelak kecedaran sekurang-kurangnya 50%.
2 – Warmup
Berlari-lari anak keliling rumah untuk tempoh 5-10 minit (Selepas 5 minit, jika nadi anda dah berdenyut lebih laju daripada biasa pun dah ok).
Berlari-lari anak keliling rumah untuk tempoh 5-10 minit (Selepas 5 minit, jika nadi anda dah berdenyut lebih laju daripada biasa pun dah ok).
3 – Push up
Lakukan tekan tubi (standard push up) sebanyak 10x setiap set, untuk permulaan lakukan 2 set, setiap satu diselangi rehat selama 30 saat.
Lakukan tekan tubi (standard push up) sebanyak 10x setiap set, untuk permulaan lakukan 2 set, setiap satu diselangi rehat selama 30 saat.
4 - Jumping jack
Ini diikuti pula dengan senaman yang lebih popular dikenali di bangku sekolah sebagai lompat bintang sebanyak 50x, jangan terlalu laju dan jangan terlalu perlahan, tetapi ikut pada kemampuan. Ingat, konsistensi itu penting.
Ini diikuti pula dengan senaman yang lebih popular dikenali di bangku sekolah sebagai lompat bintang sebanyak 50x, jangan terlalu laju dan jangan terlalu perlahan, tetapi ikut pada kemampuan. Ingat, konsistensi itu penting.
5 - Half-way Sit up
Mengapa mesti half-way sit up dan bukan full sit up? Bagi aku half-way sit up lebih berkesan dalam memberikan “burning sensation” atau kesan pembakaran pada otot perut berbanding full sit up. Tambahan pula form/kualiti senaman senang untuk lari kalau buat full sit up, anda mungkin akan menggunakan momentum badan untuk mengangkat badan anda dan bukannya otot perut.
Mengapa mesti half-way sit up dan bukan full sit up? Bagi aku half-way sit up lebih berkesan dalam memberikan “burning sensation” atau kesan pembakaran pada otot perut berbanding full sit up. Tambahan pula form/kualiti senaman senang untuk lari kalau buat full sit up, anda mungkin akan menggunakan momentum badan untuk mengangkat badan anda dan bukannya otot perut.
Half-way sit up tidak memerlukan anda baring dilantai untuk setiap ulangan (repetation), tetapi biarlah dalam keadaan “hampir-hampir baring” sebelum merapatkan kembali dada ke lutut. Buat permulaan kepada si amatur, anda boleh melakukannya dihujung katil, tambah-tambah jika tilam berspring. Lakukan 10x dalam setiap set (untuk 2 set, setiap satu diselangi rehat 30 hingga 60 saat).
6 – Stairway to heaven
Apa yang anda perlukan ialah tangga untuk ke tingkat atas rumah anda. Anda hanya perlu berlari-lari anak naik ke atas, kemudian turun ke bawah (ni dikira sebagai satu ulangan), dan lakukannya sebanyak 20x.
Apa yang anda perlukan ialah tangga untuk ke tingkat atas rumah anda. Anda hanya perlu berlari-lari anak naik ke atas, kemudian turun ke bawah (ni dikira sebagai satu ulangan), dan lakukannya sebanyak 20x.
7 - Squat (bodyweight)
Macam mana nak buat squat? Sila lihat gambar dan mini tutorial di bawah, dan untuk permulaan lakukan 20x, untuk 2 set (setiap set diselangi dengan rehat 30 saat).
Pertama, berdiri lurus. Kemudian rendahkan punggung anda ke bawah secara perlahan-lahan, dan bukannya lutut anda ke bawah (lutut sehingga bahagian bawah kaki sepatutnya tidak bergerak banyak, statik lebih baik). Sekiranya anda dapati otot hamstring (peha belakang) anda meregang, maka anda berjaya melakukan senaman ini dengan betul.Macam mana nak buat squat? Sila lihat gambar dan mini tutorial di bawah, dan untuk permulaan lakukan 20x, untuk 2 set (setiap set diselangi dengan rehat 30 saat).
Ibu's Slim Program: Tak Perlu ke Gym nak Exercise Kan...
Okeh dokie... ibu want to start my own slim program.. sebab sekarang ibu rasa ibu dah overweight.. dah obese.. Kali ni, ibu serius nak slim.. So ibu pun dok mengugle pasal gym kat Shah Alam.. ada la jumpe 2 tempat yg khas untuk wanita sahaja. Tapi bila ibu fikir balik, kat rumah pun boleh exercise kan? Setakat nak berjgging ibu ada treadmill kat rumah. Taman pun ada tepi rumah je bila ibu nak berjogging. So, kenapa ibu perlu bazirkan duit nak ke gym kan?
Mula-mula ibu kena set kan jadual exercise ibu. So akhirnya ibu akan bersenam setiap hari Isnin, Rabu dan Jumaat sebab pada hari tu Zafran akan ke taska. Jadualnya bermula dari 8 pagi. Ibu akan ke taman dekat tepi rumah ni untuk berjogging selama sejam. Balik relax, buat kerja rumah. Petang sambung jogging lagi atas treadmill.
Ha.. tu perancangan awal... so boleh la ibu start ptg ni lari atas treadmill... Insya Allah... semoga Allah permudahkan semua rancangan ibu ni.
Mula-mula ibu kena set kan jadual exercise ibu. So akhirnya ibu akan bersenam setiap hari Isnin, Rabu dan Jumaat sebab pada hari tu Zafran akan ke taska. Jadualnya bermula dari 8 pagi. Ibu akan ke taman dekat tepi rumah ni untuk berjogging selama sejam. Balik relax, buat kerja rumah. Petang sambung jogging lagi atas treadmill.
Ha.. tu perancangan awal... so boleh la ibu start ptg ni lari atas treadmill... Insya Allah... semoga Allah permudahkan semua rancangan ibu ni.
27 February 2012
Still The Same or Not The Same?
Hye bloggy...I want to update several things...
First is about Zafran.. he is all grown up.. so cheeky and naughty... an amazing explorer when he combines his experience, curiosity with science to try and error things around him. What he likes to do the most other than rides his bike is spill out his drink on floor.. wipes it using his palm, lastly he will lie down on the water spot. Then he will point his fingers to the wet area or on his pants, he says.. "umppah... uppah.. uppah". I was angry when he did that for the several time earlier. I used to pinch him, scolded him, told him that i don't like this, and i am angry. But now i didn't. I know it is a normal process of growing up.. of being a man..so i let that be.. I just ask him why he did that.. what happen... to probe conversation with him. I shows the effect on his pants and shirt which is all wet. Instead of scolding, I am teaching him the consequences of his behavior.
He is so independent lately. Sometimes, ibu intentionally left him downstairs while ibu go up to shower or do house chores. Ibu will inform him that ibu want to shower or get change.. and asks him to wait.. so what ibu will do is open cartoon channel 613 and give him something to munch. I am so proud of him when he was behaving very well.. watched cartoon.. or play with his toy when i peek on him. Sometimes he falls asleep as well.. all by himself! hahaha... I am so proud to say that I am proud of him.. he can stay alone for an hour.. play by himself.. sleep by himself.. sometimes when is is hungry he will get on to the dining table try to grab food, biscuit.. whatever he can get to eat..If he is so thirsty.. he will say "ayer.. ayer..ayer" asking drink from us.
So that's the latest story about my darling Zafran...
About me.. I am still the same.. I am jobless. I don't earn money for living, I have been a stay-at-home mom and wife for the past 3 months. Now, I am so boring. I went to an interview but receive no call 2 weeks after the interview; a bad sign.. I am really need a job. What i want to do?
I am thinking to focus on my online business that i have forgotten because lack of modal to buy new stock. Or i can sell kuih muih.. send them to restaurant, hawkers. To accomplish this, i intent to go for a savory course. One that i found is by Chef Asma, it is cheap, only RM180.Or... become a fee-lancer writer as my husband suggest.. Oh... I think i don't have this talent.. what kind of writer? novel? magazine? critique? Is there anyone out there that would like to read my article? hahahaha.. Or my last option is continue my phd..yes i want to do phd... but not now.. i just not ready for it..I have not prepare mentally, spiritually and physically to go for 4 years phd-research study.. I hate doing research.. it's tiring... Is the any phd course which is non research on the world, only exams? Nope... Coz that the purpose of phd.. to produce man who can think critically, produce knowledge for the purpose of human good.
Kadang-kadang.. i feel like I am a loser.. Like I am an idiot. I am a non profitable woman. So what is the point to keep me? Kesian my husband. He holds a great responsibility being my husband which I cannot repay him. He is loyal to me.. loyal as a husband.. feed his family... buy materials to make his wife and son comfortable.Oh Tuhanku.. selamatkanlah suamiku dari marabahaya di dunia dan azab api neraka di akhirat kerana dia seorang suami yang bertanggungjawab.
Hah... tunggu la sebulan 2 lagi.. kalau tak dapat kerja gak.. memang aku kena buat something lah ni...
17 February 2012
Not in the Mood
Mood nak upload blog dah ke laut.... I am searching the mood on the sea as I am searching a clown fish over the Atlantic ocean... wahhhh....
17 January 2012
Handsome Boy in His First Baju Melayu
While ibu explored ayah's files in pc, ibu found these...Zafran in purple baju melayu. Caught in Intekma Resort Uitm, 12/11/11.
Huh.. Banyaknya Sawang!!!! Kena Kemas,,
Lama betul ibu tak update blog.. dah bersawang pun.. byk kerja pulak nak update cerita tentang life ibu, Zafran dan ayah di awal tahun baru 2012 ni.
1. Ibu sekarang ni tidak bekerja buat sementara.. ibu dah resign dari tempat kerja lama.. Yang penting di awal tahun 2012 ni ibu sedang aktif mencari kerja lain. Insya-Allah... tak lama lagi ada lah rezeki tu.
2. Ayah tukar kereta baru... warna putih.. and it is hybrid car from Honda. Beli kereta baru ni pun sebab kereta lama ayah dah teruk... byk masalah dengan enjin dan gear box. Kereta pun dah berkarat, luntur sana sini. So sebelum ni ibu sangat susah hati bila pergi jalan jauh naik kereta lama tu. Beberapa kali kereta tu break-down. Sekarang insya-Allah, dah tak susah hati sangat lgi nak pergi jalan jauh² especially bila time nak balik kampung ayah.
3. Ibu beli LCD Tv.. Brand Toshiba 32PBxxxxx...Price RM890. Ayah cakap.."ni first time ibu beli barang mahal untuk rumah" silap tu.. ni barang paling mahal ibu pernah beli untuk rumah.. sebelum ni pun macam2 ibu beli.. tapi dalam 100-200 je la...32'' je..cukup lah tu untuk rumah kecil kami bertiga.. hati nak LED 3D.. tapi tak ada bajet lagi la... mahal.. maybe bila dah duduk rumah sendiri nanti..Insya-Allah. Semuanya berpunca bila TV besar gedabak lama tu dah rosak. Tak syok tengok tv 15'' ibu masa zaman duduk hostel dulu. So ibu pun sambar la sebiji.. of course la dengan permission ayah. Mula-mula ayah tak bagi.. tapi bila dah beli dia yang overexcited... hehehehehe
4. Zafran dah setahun sembilan bulan. dah besar sangat... banyak development Zafran dah berlaku.. antaranya yg ni...
5... erm... tak ada lagi dah rasanya.. so empat tu je la...
1. Ibu sekarang ni tidak bekerja buat sementara.. ibu dah resign dari tempat kerja lama.. Yang penting di awal tahun 2012 ni ibu sedang aktif mencari kerja lain. Insya-Allah... tak lama lagi ada lah rezeki tu.
2. Ayah tukar kereta baru... warna putih.. and it is hybrid car from Honda. Beli kereta baru ni pun sebab kereta lama ayah dah teruk... byk masalah dengan enjin dan gear box. Kereta pun dah berkarat, luntur sana sini. So sebelum ni ibu sangat susah hati bila pergi jalan jauh naik kereta lama tu. Beberapa kali kereta tu break-down. Sekarang insya-Allah, dah tak susah hati sangat lgi nak pergi jalan jauh² especially bila time nak balik kampung ayah.
3. Ibu beli LCD Tv.. Brand Toshiba 32PBxxxxx...Price RM890. Ayah cakap.."ni first time ibu beli barang mahal untuk rumah" silap tu.. ni barang paling mahal ibu pernah beli untuk rumah.. sebelum ni pun macam2 ibu beli.. tapi dalam 100-200 je la...32'' je..cukup lah tu untuk rumah kecil kami bertiga.. hati nak LED 3D.. tapi tak ada bajet lagi la... mahal.. maybe bila dah duduk rumah sendiri nanti..Insya-Allah. Semuanya berpunca bila TV besar gedabak lama tu dah rosak. Tak syok tengok tv 15'' ibu masa zaman duduk hostel dulu. So ibu pun sambar la sebiji.. of course la dengan permission ayah. Mula-mula ayah tak bagi.. tapi bila dah beli dia yang overexcited... hehehehehe
4. Zafran dah setahun sembilan bulan. dah besar sangat... banyak development Zafran dah berlaku.. antaranya yg ni...
Zafran... peace..! pandai pose depan camera
panjat grill sampai atas
faham dan leka bila tengok tv
5... erm... tak ada lagi dah rasanya.. so empat tu je la...
Subscribe to:
Posts (Atom)










