17 January 2012

Huh.. Banyaknya Sawang!!!! Kena Kemas,,

Lama betul ibu tak update blog.. dah bersawang pun.. byk kerja pulak nak update cerita tentang life ibu, Zafran dan ayah di awal tahun baru 2012 ni.

1. Ibu sekarang ni tidak bekerja buat sementara.. ibu dah resign dari tempat kerja lama.. Yang penting di awal tahun 2012 ni ibu sedang aktif mencari kerja lain. Insya-Allah... tak lama lagi ada lah rezeki tu.

2. Ayah tukar kereta baru... warna putih.. and it is hybrid car from Honda. Beli kereta baru ni pun sebab kereta lama ayah dah teruk... byk masalah dengan enjin dan gear box. Kereta pun dah berkarat, luntur sana sini. So sebelum ni ibu sangat susah hati bila pergi jalan jauh naik kereta lama tu. Beberapa kali kereta tu break-down. Sekarang insya-Allah, dah tak susah hati sangat lgi nak pergi jalan jauh² especially bila time nak balik kampung ayah.

3. Ibu beli LCD Tv.. Brand Toshiba 32PBxxxxx...Price RM890. Ayah cakap.."ni first time ibu beli barang mahal untuk rumah" silap tu.. ni barang paling mahal ibu pernah beli untuk rumah.. sebelum ni pun macam2 ibu beli.. tapi dalam 100-200 je la...32'' je..cukup lah tu untuk rumah kecil kami bertiga.. hati nak LED 3D.. tapi tak ada bajet lagi la... mahal.. maybe bila dah duduk rumah sendiri nanti..Insya-Allah. Semuanya berpunca bila TV besar gedabak lama tu dah rosak. Tak syok tengok tv 15'' ibu masa zaman duduk hostel dulu. So ibu pun sambar la sebiji.. of course la dengan permission ayah. Mula-mula ayah tak bagi.. tapi bila dah beli dia yang overexcited... hehehehehe


4. Zafran dah setahun sembilan bulan. dah besar sangat... banyak development Zafran dah berlaku.. antaranya yg ni...

 Zafran... peace..! pandai pose depan camera

 panjat grill sampai atas

faham dan leka bila tengok tv

5... erm... tak ada lagi dah rasanya.. so empat tu je la...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...