Last weekend, 8-12 Oct, ibu and Zafran followed ayah to Kuantan. Actually, ayah had work at Kuantan, something to do with his TCT project. So, ibu don't want to miss the chance to go jalan2 at Kuantan. It has been so long since the last time ibu and Zafran went to Kuantan. Ibu really missed dine in ikan bakar at Tanjung Lumpur. Early in the morning, after subuh prayer, we departed to Kuantan.
So, we stayed at ayah's favorite hotel. During day time, ibu and Zafran had to stay in hotel. Ayah went to work.The only activity we could do was playing together. When Zafran slept, ibu watched tv.
Fuhhh.. Zafran had a sound sleep at the hotel. Tak tau la ibu macam mana nak describe lena nya Zafran tidur. First day in the hotel, somehow difficult for Zafran to sleep. Maybe because Zafran biasanya tidur dalam buai waktu siang. Tapi, masuk third and fourth day in the hotel, Zafran slept as don't want to get up. He was sleeping up to 3 hours without cradle. Amazing record! Biasanya bila tidur siang dalam buai je Zafran akan tidur lama sampai 3 jam. Tapi kat hotel tu, sama dengan rekod tidur dalam buai. Walaupun dah tidur lama, Zafran nak tidur lagi. Mesti sebab sejuk and gelap dalam bilik tu buat Zafran selesa tidur.
 |
| Dah kena bungkus dengan ayah pun tak sedar lagi |
 |
| Terlopong mulut |
 |
| Gaya meniarap |
On the way back, Ibu's car got problem. So, we stopped at a tyre service centre. Had to wait for 3 hours while waiting the bearing front left and rear back to be changed. So boring.
 |
| Ayah's boring style |
 |
| Zafran dah ngantuk sgt, tidur bwh pokok dgn ibu |
|
|
Paling best, ibu satisfied dapat makan ikan bakar kat Tanjung Lumpur, makan kat Sara Thai kitchen, makan ikan patin tempoyak kat Tanjung Api and first time makan kat Akob Patin House yg famous kat Kuantan. Comment ibu ikan patin kat Akob Patin house tu tak berbau hanyir, tak ada rasa tanah langsung, ratah pun sedap. Tapi dari segi kuah, ibu rasa tak la sedap sangat, rasa tempoyak tak seberapa and tempoyak lama. Kalau kuahnya lagi pekat and lebih tempoyak lagi sedap.
Ayah, bila lagi nak pergi Kuantan? Sure ibu and Zafran nak ikut la...
0 comments:
Post a Comment