21 January 2013

Toilet Training Note

Oh yessss... ibu and ayah dah start potty train Zafran semalam.. Semalam pagi we ol keluar gi breakfast kat Nasi Lemak Pak Ayob Seksyen 20. Pas mkn ayah ajak gi beli tepung yg dah habis kat rumah. So pergi la Mydin. Ibu sorang je masuk dlm Mydin. Tapi dlm Mydin tu ibu berubah hati rasa nak gi carrefour, ibu nak cari spender utk zafran.. tpi kat carrefour tak ada yg kartun².. yg ada kat situ design mcm org besar, smart je. Ibu nak cari yg kartun sbb bak attract zafran pakai spender tu as a replacement of his diaper.

Ibu dah nekad nak strat toilet training Zafran.. dah berminggu ibu terfikir nak toilet trainn him.. so semalam ibu rasa ibu dah ready physically and mentally...dan ibu rasa Zafran pun dah ready.. becoz lately dia dah tunjukkan sikap curiosity bila ibu lama dlm toilet.. dia sebuk nak tgk.. nk tau mcm2 apa yg kit buat dlm toilet.. dan dia dah boleh harap mandi sendiri.. walaupun sebenarnya dia main air lama2 dlm toilet..

So, sepantas kilat keluar je dr Mydin tu ayah drive gi Jusco.. terus ibu masuk kids department.. lama gak kat dlm tu.. puas ibu pusing2 caruk spender yg sesuai utk Zafran.. sejam kemudian dpt la rembat 4 set spender.. 1 set ada 3.. semua ada 12 helai.. semua 4 set brand lain2.. saiz ibu amik 3-4 tahun... harga yg plg murah RM11++.. paling mahal RM18++.. brand angry bird..tapi bila balik rumah .. yg paling mahal tu la yg ibu tak puas hati... kartun angry bird kat dpn tu tampal je.. kain pun tak best.. kurang berkualiti berbanding brand lain yg ibu beli. Sebab spender angry bird tu dlm beg transparent... masa kat Jusco tak boleh nak buka tgk saiz dan rasa kualiti kain.. Ibu pilih spender angry bird tu sbb nak attract Zafran.. bila dia tgk ada gambar angry bird tu  sure dia excited nak pakai kannn... hasilnya dia mmg teruja tgk gambar angry bird tu masa first time dia pakai spender tu.. tapi ibu tak puas hati dgn saiznya.. kecik skit wlwpun saz 3-4 tahun.. yg brand lain ibu beli saiz sama tp besar la sikit..

Balik je rumah terus ibu pakaikan Zafran spender... wakakakakaka.. ibu explain kat Zafran yg zafran dah tak pakai pampers lagi.. so zafran kena kencing kat toilet.. zafran kena ckp bila zafran nak kencing so ibu atau ayah bawak Zafran gi toilet... Rasanya tak samapai sejam.. Zafran pun kencing kat spender.... huhuhuhu ayah la membebeal sbb dia tak suka... kan najis.. dah la kencing kat dpn tv.... pendek cerita first day tu Zafran 3 kali kencing dlm spender.. 2 kali dpt kencing kat toilet... ibu rilex je la.. sbb da tau mmg akan jd mcm tu.. mmg kena byk bersabar awal2 toilet training nih...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...