Ibu nak cerita pasal insuran. Anak ibu ni dah ada insuran nyawa. Apa yg penting sgt insuran ni? Oooo.. bagi ibu dan ayah, insuran sangat penting... contohnya kalau tiba2 kita akan jatuh sakit, kita tak tau bila ia akan berlaku, tahap keseriusan penyakit itu, dan rawatan apa yang terbaik untuk penyakit tersebut. Yang pasti, rawatan dan ubat yang terbaik dari doktor yang terbaik di hospital yang terbaik tentunya menelan ribuan ringgit. Kat sini lah insuran amat berguna. Bayaran hospital dan rawatan itu semua ditanggung oleh pihak insuran. Apalah sangat bayaran bulanan kita kepada pihak insuran RM150 sebulan berbanding bayaran RM150 000 sekaligus untuk bayaran rawatan yang kita ambil.
Lagi satu yang best nya pasal polisi insuran little darling mucuk ni adalah sekiranya berlaku apa2 pada ayah yang menyebabkan ayah tak mampu nak bayar insuran setiap bulan (sebab ayah pembayar insuran tersebut), automatik pihak prudential akan bayar kan untuk little darling mucuk sehingga little darling mucuk berumur 21 tahun. Alhamdulillah... setakat ni jaminan insuran untuk little darling mucuk ni dah ada.
Little darling mucuk ibu ni dah beberapa kali pergi ke klinik dan 2 kali ke hospital sebab selsema dan batuk yang berterusan. Yang lepas jumpe Dr Roliza kat DEMC tu baru baik. Tapi dua minggu je, sekarang ni mula selsema dan batuk balik. Tapi kali ni ibu dah tau presription ubat nya, si gi cari kat farmasi je lah. No need to spend hundreds ringgit. Semua bayaran klinik dan hospital ni, akan di claim oleh ayah dari pihak insuran.. iaitu.....
Dan yang lagi best, ayah dah pun jadi agen untuk insuran prudential tu atas faktor kesedaran kepentingan insuran nyawa dan faktor ekonomi yang mana ia boleh menambah pendapatan. So, jika anda yang sedang membaca entry ini berminat nak ambil insuran untuk anak atau keluarga atau diri sendiri, boleh lah hubungi ibu.
p/s: Ibu dan ayah masing2 dah ada insuran gak.. prudential jugak. I likeeeeeee!


0 comments:
Post a Comment