01 December 2010

Turun! Turun!

Zafran.... turun! Turun, turun..!  

Hah.. macam tu la ibu cakap setiap kali si mucuk ni panjat memanjat. Huh... little darling mucuk ibu sekarang ni tak ada kerja lain.. sejak dah pandai berdiri sendiri ni... kerja utamanya adalah panjat, panjat, panjat... so dapat la berdiri sendiri. Bila berjaya memanjat atau berdiri tu, punya lah suka, gelak2 lagi.

Paling ibu risau, buat stunt! Berdiri lepas tangan. Berkali dah jatuh ke belakang. Berdetum bunyi.. ish... takutnya ibu. Especially time ibu kat toilet ke, solat ke... Cepat2 ibu angkat, peluk, usap kepala yang terhantuk tadi. Budak kecik ni badan sangat fragile. Bila dah terjatuh atau terhantuk kepala tu, mudah berlaku gegaran pada otak. Ibu pernah baca sebelum ni, bila bayi jatuh atau terhantuk, as long as dia tak muntah2, it's ok. Tapi, bila muntah jer lepas tu, kena cepat bawak gi hospital, kena buat MRI la.. scan kepala. Na'uzubillah... semoga little darling mucuk ibu ni dijauhkan dari malapetaka dan bahaya..

Apapun, layan je lah gambar budak kecik yang baru pandai memanjat-manjat ni..

Ceh... senyum pulak bila dapat berdiri, panjat bouncer dia


Ranap la lappy ibu ... huhuhu


nak baca buku teks ibu kot... alhamdulillah..


Sofa ni port biasa panjat memanjat ni..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...