27 September 2010

Bila Ayah Memasak

Hari ni ayah ada kat rumah. Ibu pun cakap la kat ayah. "malas la nak masak hari ni. Beli bungkus je boleh?" Tapi ayah jawab "masak simple je la, ikan bilis goreng bawang". Ibu cakap "malas jugak nak masak, beli je la ye kat kedai depan ni".

Sebenarnya ibu rasa nak makan kat luar. Lauk pauk kedai best, banyak pilihan.. suka la ibu. Macam2 lauk boleh amik, especially kalau ade patin tempoyak. Lauk tu sure ibu amik, coz ayah tak makan patin tempoyak. Tak tahan bau tempoyak. So cuma time makan kat kedai je ibu dapat makan lauk kesukaan ibu tu.

Tiba2 ayah gi dapur... kedengaran la bunyi periuk belanga mangkuk semua.. Ibu pulak kat depan, suap zafran makan lunch. Rupa2nya ayah memasak laa... wahhhh, surprise! Sejak enam tahun kawin, ni kali ke 2 ayah masak utk ibu... Walaupun ayah masak simple, tapi ibu suka sangat.. Bukan senang ayah nak masak tau! Really apreciate it.. Thank you so much suami...

Sawi goreng

Telur dadar


Ikan bilis goreng dengan bawang

Gambar2 tu ibu tak edit pun.. gelap la sikit sbb amik guna handphone..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...