Cerita ni dah basi sgt..... Dah berbulan-bulan lepas... Baru nak tulis. Ni tentang we ol gi jenjalan ke kuala tahan... Port utk masuk ke taman negara pahang.
Kisahnya ayh da kenduri kahwin yg nk di attend. Lepas gi kenduri tu, ayah bawak la ibu dgn zhafran jln2 ke sana. Tujuan sebenar ayah nk gi mkn kat restoran terapung yg byk terdapat kat situ...
Tempat ni tak de la cantik mana... tp dia access utama nk masuk ke National Park. Dlm gambar yg pertama tu, seberang sungai tu Rainforest Resort. Resort yg sgt cantik dlm hutan, harganya pon agak mahal.
5-6 tahun lps ibu dgn ayah dah pernah gi national park ni. Dah naik jambatan gantung, dah gi mandi sungai, dah gi tempat yg byk ikan kelah, cuma x mandi je dgn ikan kelah tu. Kebanyakkan pelancong kat sini matsaleh. Sbb kos nak gi sini agak mahal. Sebab pengangkutan utama adalah bot. Jadi kos minyak agak mahal. Nak gi tmpt ikan kelah kena naik bot, nk gi canopy walk kena naik bot, nak gi kampung org asli kena naik bot. boleh gak lau nk jln kaki, tp berejam la sampai.. lalu denai dlm hutan.. pergerakan sgt slow. Jadi kalau nk cepat, dan tak penat sgt naik bot la. Bot dia bukan speed bot yeee..... tp bot mcm dlm gambar tu... mcm sampan sebenarnya. Tp ada enjin. kecik je sampan tu, tp panjang. Bergoyang-goyang gak la sampan tu.. tp mmg best... adventure sgt.
Malam tu ayah checked in kat Jerantut Inn. Sok pagi baru we ol balik...
0 comments:
Post a Comment