Ayah: Siap-siap la..Ibu: Nak pergi mana?Ayah: Ikut je lah...Ibu: Zafran?Ayah: Sekali la.Ibu: Dekat ke jauh? Brp jam perjalanan? (suspend je ayah ni tau..)Ayah: 2 jam.Ibu: Temerloh eh?Ayah: Ikut je la...
After 5 minutes.....
Ibu: Nak pakai baju ape ni?Ayah: Pakai je baju apa-apa...Ibu: Macam mana nak tau pakai baju apa kalau tak tau nak pergi mana?Ayah: Pakai baju apa-apa jer..Ibu: Laa.. cakap la pergi mana.. Kalau pergi kenduri, orang pakai baju kurung. Kalau gi rumah orang, pakai baju sopan sikit, kalau g jalan, pakai t-shirt je..Ayah: Pakai blouse laaa.Ibu: Blouse? cakap la nak pergi mana.. (nak korek2 lagi tu..)Ayah: Gi Fraser Hill...Ibu: Hah, Fraser Hill??? (hati riang gembira....lalalalalalala)
So that morning we went to Fraser Hill which is actually is so near with our place, be we never been there yet. So tak tau apa angin ayah pagi tu, suddenly he wanted to go to the hill. Dari umah heading exit at Tg Malim then heading to Kuala Kubu Bharu. We stop for a while at Kuala Kubu town to buy shoes for Zafran because ibu forgot to bring his army shoes.
The road up up up to the hill is beyond ibu's expectation... I thought it look like the genting's road only, however it is worst than that. Lots of sharp u-corners.. Bia dah nak sampai atas, ibu dah pening.. So Zafran had to be put is sleep mode.. hehehehe otherwise he will throw out his stomach's filling.
Zafran still sleeping when we arrived Fraser Hill
There was Bird Race competition.. We did not knew about that..
Bila dah sampai, kita jalan-jalan dulu. Ye laa kan.. masing-masing tak pernah sampai sini lagi.. jadi jakun le kejap..
cantik nya bunglow ni... so colonnial..
Shahzan Inn...
Bila dah pukul 1 tengahari... Ayah was sooo hungry.. craving for rice... We could not find any food stall or restaurant that sell rice. There was a policeman who showed us the direction.
Finally, we found a food court..
Ni lah kedai nasi campur... kedai ni paling depan kat food court tu.. Rasanya kedai ni je yg jual nasi campur.. yang lain western and ala-carte..
Nama kedai tu Restoran Puncak.. Rasa not bad. Price, agak mahal laa... Standard la kaa... dah atas bukit tu.. bukan senang gak diorang nak turun beli raw food.. Yang tengah makan tu ibu tak tau pun sape.. masa ibu nak amik gambor dah diorang duduk makan kat tengah-tengah... masuk je lah sekali..

Zafran's favorite snack all the time.. keropok lekor...
After lunch, ibu and Zafran pergi playground which is next to the food court. Ayah pulak performed solat zuhur kat masjid belakang food court ni.
Budak kecik yang happy dapat main buai....
Masa kat playground tu, ada orang korea main buai sebelah Zafran.. Yg ni mak and anak perempuannya...
Yang baju kuning tu si ayah dan anak lelaki nya yang baju merah tu.. Best jer dengar diorang cakap korea..
Masjid belakang food court yang hujung paling kanan tu... Nampak kan kubah masjid..
Pas dah penat main playground, kita sambung jalan lagi. This time kita pergi tengok waterfall pulak...
Susahnya nak buat budak kecik ni pandang kamera..
Macam-macam gaya ayah to get little darling look at the camera...
Ibu pun nak bergambar jugak kan.. Tak aci lah asyik ayah je bergambar..
Zafran makan keropok lekor..
Budak yang tak nak dokong.. nak lepas nak berjalan sendiri... grrrrrrr
Nak balik dah... Amik gambar dulu kat jam besar Fraser Hill... ni lah trade mark Farser Hill. Tak lengkap kalau pergi sana tapi tak bergambar kat jam ni..




























0 comments:
Post a Comment